Veelgestelde vragen

Om ervoor te zorgen dat jouw kat zich tijdens zijn verblijf zo comfortabel en op zijn gemak mogelijk voelt, zijn er een aantal praktische zaken waar je rekening mee moet houden. Hier vind je alle belangrijke informatie die je nodig hebt om je kat goed voor te bereiden op zijn verblijf.

Wat moet ik zelf meebrengen?

  • Vertrouwde voeding (nat- en droogvoer)
  • Dekentjes en speeltjes met vertrouwde geur van thuis
  • Vaccinatieboekje

Waarom moet ik zelf eten meebrengen?

Het is essentieel dat je het eten meeneemt dat je kat gewend is. Zowel natvoer (indien dit het gebruikelijke voer is) als droogvoer dienen te worden meegenomen. Katten zijn gewoontedieren en het is van groot belang dat hun dieet niet zomaar van de ene op de andere dag wordt aangepast. Veranderingen in voeding kunnen namelijk leiden tot darmproblemen en zelfs diarree, wat absoluut vermeden moet worden. Het bekende voer biedt je kat bovendien houvast en zorgt voor extra comfort in een nieuwe omgeving. Dit helpt je kat zich veilig en ontspannen te voelen.

Waarom is een deken van thuis belangrijk om mee te brengen?

Om je kat nog meer comfort te bieden, vragen we je om speeltjes en dekentjes mee te nemen die naar thuis en baasje ruiken. Katten hebben sterk ontwikkelde geurzin en door hun vertrouwde geur in hun omgeving te brengen, kan dit een grote rustgevende invloed hebben. Het helpt ze zich sneller aan te passen aan hun nieuwe tijdelijke verblijf en biedt extra geruststelling in een nieuwe omgeving.

Moet mijn kat gevaccineerd zijn?

Het is wettelijk verplicht dat je kat up-to-date is met zijn vaccinaties. Zorg ervoor dat je het dierenpaspoort of vaccinatieboekje van je kat meebrengt. Dit boekje moet de juiste inentingen bevatten, met name voor kattenziekte en niesziekte. Zonder de juiste vaccinatiegegevens kan ik helaas geen opvang aanbieden.

Moet mijn kat ontvlooid en ontwormd zijn?

Voordat je kat aankomt, moet hij of zij ontwormd en ontvlooid zijn. De kat moet vlooienvrij zijn bij aankomst in het hotel. Als ik vlooien aantref, kan ik je kat helaas niet ontvangen. Het is belangrijk dat ik een schone en gezonde omgeving kan garanderen voor alle gasten.

Wanneer kan ik mijn kat brengen en ophalen?

De exacte uren van aankomst en ophalen zullen onderling overeengekomen worden.

Hoe gebeurt de betaling?

De betaling gebeurt bij het binnenbrengen van de kat en kan zowel contant als met de bankapp.

Wat gebeurt er als mijn kat ziek wordt tijdens het verblijf?
Als ik merk dat je kat zich niet goed voelt, neem ik direct contact met je op en raadpleeg ik een dierenarts.

Mag ik mee in de suite als ik mijn kat kom brengen?
Dat mag (maar is niet verplicht). Om de rust van de gasten zoveel mogelijk te bewaken sta ik slechts 1 meerderjarige persoon per kat, met een maximum van 2 personen, toe. Kinderen mogen even buiten of in de ontvangstruimte wachten.

Komt mijn kat in contact met andere katten?
Nee, alle suites zijn afgesloten van elkaar, waardoor vreemde katten elkaar niet kunnen zien. Katten uit hetzelfde huishouden kunnen uiteraard in dezelfde suite verblijven en alle suites kunnen zelfs onderling verbonden worden.

Kan mijn kat naar buiten?
Nee, het hotel heeft geen buitenruimtes voor katten.

Wat zit er allemaal in de prijs?
24/7 toegang tot camera om je kat te zien. Je kat wordt elke dag verwend met spel- en knuffelmomenten (afgestemd op de voorkeur van elke kat afzonderlijk). Daarnaast wordt hij/zij van nabij opgevolgd tijdens zijn/haar verblijf; het eet-, drink- en ontlastgedrag, algemeen welbehagen en eventuele bijzonderheden worden nauwlettend in de gaten gehouden. Tenslotte kunt u er van op aan dat mogelijk vereiste medicatie tijdig en correct toegediend worden. Zonder meerprijs. Elke gast krijgt een individuele behandeling op zijn/haar maat!